De Cliëntenraad van WeCare is er voor en door cliënten en bestaat uit maximaal drie cliënten en/of hun vertegenwoordiger(s).
De cliëntenraad heeft als belangrijkste doel het verwoorden van de belangen van cliënten. Niet alleen bij WeCare maar ook bij andere organisaties zoals bijvoorbeeld de gemeente(n) en het zorgkantoor. Ook kan de Cliëntenraad gevraagd en ongevraagd advies geven over het beleid van WeCare. Het bestuur van WeCare zal waar nodig, wenselijk en mogelijk de cliëntenraad om advies vragen. Daarnaast kan de Cliëntenraad zelf onderwerpen aandragen voor bespreking met het bestuur.
Momenteel bestaat de Cliëntenraad uit de volgende leden:
De cliëntenraad zoekt naar manieren om met cliënten in contact te komen zodat men weet wat er speelt. Dit doen men o.a. in de vorm van een inloopdagen/-momenten. Dan maken de leden van de cliëntenraad een praatje met cliënten over hun ervaringen, zaken waar men tegenaan loopt of ideeën die men heeft. Waar zijn de cliënten het best mee geholpen of wat mist men? Dat kan zijn bij WeCare maar ook in contacten met de gemeente, zorgkantoren, bewindvoerders of de Toegang. Indien mogelijk biedt men ter plekke hulp en anders worden daar direct afspraken over gemaakt.
Wij houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.